پژواک هنر واندیشه

ساخت وبلاگ
معرفی چند کتاب تفسیرمؤلف به تفسير قرآن به قرآن اهتمام زيادى دارد و مى توان گفت بعد از اخبار و روايات، به آيات رو مى آورد و در تفسير آيات، بعد از آن كه مسايل گوناگونى را مطرح مى كند، اگر آياتى براى تاييد مطلب باشد آورده مى شود، اگرچه معتقد است كه آيات قرآن اخبار را تاييد مى كنند.۸. احكام شرعىپديد آورنده: ايوب هاشميناشر: مركز تحقيقات رايانه اي قائميه اصفهانتازه بودن قرآن در همه زمان هايعقوب بن سكيت نحوي مي‌گويد: امام هادي عليه السلام فرمود: «إن الله تعالي لم يجعله لزمان دون زمان و لالناس دون ناس، فهو في كل زمان جديد، و عند كلَ قوم غض إلي يوم القيامة؛ خداي سبحان قرآن را براي زمان خاص بدون زمان ديگر، و براي مردمي خاص بدون مردم ديگر، قرار نداده است. از اين رو، قرآن تا قيامت در هر زمان نو، و نزد هر ملتي تازه استنويسنده: مهدي سلطاني رنانيناشر: مهدي سلطاني رنانيموضوع: امام هادي (ع)یادداشت: مقالهمقدمه۲۱. (وَقَالَ الَّذِينَ لا يَرْجُونَ لِقاءَنَا لَوْلا أُنْزِلَ عَلَيْنا الْمَلائِكَةُ أَوْ نَرَى رَبَّنا لَقَدِ اسْتَكْبَرُوا فِى أَنْفُسِهِمْ وَعَتَوْ عُتُوّاً كَبِيراً).«كسانى كه به روز ملاقات ما (روز رستاخيز كه روز ديدار كيفرها و پاداش هاى خداست) اميدى ندارند، مى گويند: چرا فرشتگان بر ما نازل نمى شوند و چرا ما پروردگار خويش را نمى بينيم؟ حقاً كه آنان كِبر ورزيده (و خويشتن را بزرگ شمرده) و طغيان بزرگى نموده اند».آية الله العظمى سبحانى تبريزى، ۱۳۰۸سيماى انسان كامل در قرآن: تفسير سوره فرقان / جعفر سبحانى. قم: مؤسسه امام صادق (عليه السلام)، ۱۴۳۲ ق. = ۱۳۹۰.با اين كه فطرت انسان- همان گونه كه در آغاز بحث توحيد گفتيم- بر توحيد و يگانگى است و دلايل روشن عقلى و نقلى نيز پشتوانه اين فطرت است، جاى پژواک هنر واندیشه ...
ما را در سایت پژواک هنر واندیشه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 3razavi479 بازدید : 88 تاريخ : يکشنبه 2 بهمن 1401 ساعت: 9:40